Thursday, September 22, 2011

Memetik Di Langit

Bolehkah kita memetik sesuatu dilangit, sudah pasti boleh kiranya tangan sampai. Kalau tangan tak sampai apakan daya. Tapi kumpulan penyanyi Kenny Remy dan Martin  (KRM) kata dia boleh petik walaupun banyak halangan. -- Itu lagu, apa pun boleh di tulis.

Yang kaya-raya pun tak sanggup, apakan lagi aku semut merah! Bila aku tak terdaya, aku di hina, aku diherdik. Mempersoalkan kewibawaan aku. Apakah ini semua....

Tapi tak terfikirkah manusia lain bahawa kewibawaan aku ada batasnya. Kewibawaan aku bukan tiada penghujung. Aku manusia biasa. Apa akan terjadi bila aku melangkaui kewibawaaan diri sendiri. Aku akan musnah sendiri, aku akan lakukan sesuatu yang tak sepatutnya, aku hilang fokus dang akhirnya aku sendiri gagal. 

Tak siapa faham....... kerana mereka tak mahu faham..

Salam sejahtera

No comments:

Post a Comment